Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

onsdag 7 september 2016

Låga räntor, dyra aktier

Det klagas mycket på att låga räntor eldat på bostadspriserna. Det pratas mindre om deras effekt på börsen.



Förändringens vindar

Jag vet inte om ni noterat det men jag jobbar en hel del med formatet på bloggarna och vloggarna just nu. Sparskolan är ju snart framme vid sista avsnittet. Filmerna har tagit en del tid att göra och jag har dragit ned i förändringstakten och omfattningen på en del annat material.

Nu är dock det roliga projektet snart i mål och några nya initiativ är på gång. Ett litet hittar ni i dagens 3 snabba med en lite uppiffad design. Kolla och tyck till.

Ett annat lite smygande utvecklinginitiativ är att jag börjat bygga upp material med allt du behöver för sparande och mina favoriter bland alla resurser för investeringar och sparande som finns runtom på nätet. Kolla gärna in det även om det är ett pågående arbete. Jag länkar det som reklam nedan, eftersom det blir det om den som via mina kanaler väljer Nordnet. Själva informationen är dock helt allmängiltig. 


REKLAM: Jag har samlat det du behöver för att komma igång på Sparskolans infosida


Race to the bottom

Fast det är ju innehållet som är det jag brinner för. I dagens 3 snabba tittar jag på ett påstående ur avsnitt 7 i Sparskolan "Världsekonomin på 5 minuter".. Det är ett ämne jag tror kommer ta upp en stor del av hösten. Vad händer med börsen om räntan stiger och vad händer om den ligger still eller till och med sjunker?






Jacob Henriksson, alias Gottodix, som du kan följa på Facebook, Shareville här eller på Twitter @gottodix om du vill följa det jag läser

Åsikterna som presenteras i denna blogg ska inte ses som investeringsrådgivning. Alla mina egna aktieinnehav redovisas i portföljen på Shareville. Vill du veta mer om mig hittar du det här

Missa inte att följa mina dagliga inlägg på Youtube och Facebook!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam