Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

söndag 3 september 2017

Det här styr börsen och vår portfölj i veckan

Inget skrivet inlägg idag men väl ett filmat. Jag tar en titt på det jag tror styr börsen, det som det snackas om samt inte minst går igenom planen för vår portfölj. 

Reklam: Det går alltid att följa vår portfölj, handel och alla mina kommentarer kring innehav live på Shareville.

I nya avsnittet av Veckan! är det här några av ämnena:
  • Vad är dyrast? De 250 största bolagen på börsen eller de 250 största i Afrika?
  • Hur ska du spara för att fortfarande kunna sikta på tidig pension på rimliga villkor om tankarna i nya PPM-förslaget blir verklighet?
  • Vad är min plan för vår portfölj veckan som kommer (det kan du även läsa om på Sparskolan om du föredrar det)?
  • Vilka var veckans viktigaste och roligaste nyheter?
  • Vad styr börsen veckan som kommer?
  • Därför tror jag att räntan kan fortsätta stötta börsen ett bra tag till
Jacob Henriksson, alias Gottodix, som du kan följa på Facebook, Shareville här eller på Twitter @gottodix om du vill följa det jag läser.

Som vanligt vill jag också puffa för att om ni gillar det jag skriver och filmar och vill bidra till något bra – lägg en slant på min insamling till SOS Barnbyar. Det gör skillnad! 

Åsikterna som presenteras i denna blogg ska inte ses som investeringsrådgivning. Alla mina egna aktieinnehav redovisas i portföljen på Shareville. Vill du veta mer om mig hittar du det här 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam