Portföljens utveckling (från start, risknivå & jfr SIXRX, se egen flik)

söndag 27 augusti 2017

Ny vlogg om veckans nyheter och vår portfölj!

En ny matigare vlogg med mer fokus på nyheterna som styr börsen och mina planer för vår portfölj. Kan det vara något? Ta en titt och var med och påverka.


Reklam: Det går alltid att följa vår portfölj, handel och alla mina kommentarer kring innehav live på Shareville.


Inga uppdateringar på några dagar. Förklaringen är att den tid jag hunnit lägga på bloggande och vloggande gått till att få igång en ny kamera. Tanken är att uppfylla ett önskemål jag fått från många håll att komplettera serien 3 snabba med en mer traditionell podd/vlogg. Svaret har blivit den här genomgången av veckans nyheter, planen för vår portfölj samt någon några djupdykningar i olika teman.

Utgångspunkten är sådant jag skrivit eller twittrat om. I det här första avsnittet blev det en hel del om dollarn, att de flesta börsnedgångar är harmlösa, hur vår portfölj hamnat lite galet nu på slutet samt en hel del annat som en titt på de nyutkomna bok där jag är intervjuad.

Gå gärna in och kolla och tyck till - är det här något ni vill se mer av?

Jacob Henriksson, alias Gottodix, som du kan följa på Facebook, Shareville här eller på Twitter @gottodix om du vill följa det jag läser. 

Åsikterna som presenteras i denna blogg ska inte ses som investeringsrådgivning. Alla mina egna aktieinnehav redovisas i portföljen på Shareville. Vill du veta mer om mig hittar du det här.




4 kommentarer:

  1. Mycket trevlig och bra video! Två mindre kommentarer: Du får gärna visa graderna lite längre än i detta avsnitt. Du får gärna också länka direkt från inlägg på bloggen (jag hittade rätt ändå, men fick leta litegrann innan jag hittade "rätt".

    Mvh

    Egon

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ska tänka på att låta bilderna ligga lite längre. Om du menar länkar inne i filmen vet jag inte riktigt hur andra på YouTube får till det för jag får alltid upp att varje länk ska gå till godkänd sida. Men andra kan ju så visst borde det gå. :)

      Radera
    2. Med länk menade jag länk till videon. Nu ser jag att videon ligger i inlägget, men det gjorde det inte när jag först kommenterade - något fel på min sida. Ursäkta.

      Radera

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.

Featured Post

Senaste filmerna från vloggen

Här hittar du alltid senaste klippen från mina vloggar - 3 snabba och Sparskolan. Jag fyller även på med andra klipp och poddar dä...

Aktuella data från OECD

Reklam